2015年2月27日金曜日

エボラを越えてアフリカの健康問題、 流行の広がりの原因は、公衆衛生システムの弱点である マドリードで開催されたフォーラムでは、それらを強化する方法を研究するWHOとAnesvad アフリカのフォトギャラリー弱い保健制度 18時06分CET - ベレン·エルナンデスマドリード2014年11月7日

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 Los problemas sanitarios de África, más allá del ébola
La causa de la propagación de epidemias es la debilidad de los sistemas públicos de salud
La OMS y Anesvad celebran en Madrid un foro para estudiar cómo fortalecerlos

    FOTOGALERÍA El débil sistema sanitario de África

Belén Hernández Madrid 7 NOV 2014 - 18:06 CET

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The health problems of Africa, beyond the Ebola
The cause of the spread of epidemics is the weakness of public health systems
WHO and Anesvad a forum held in Madrid to study how to strengthen them

     PHOTO GALLERY The weak health systems in Africa

Belén Hernández Madrid 7 NOV 2014 - 18:06 CET


 Paradoxically, the lack of infrastructure has meant that Ebola has not spread more in a country like DRC: "All cases [67 suspects, 49 deaths, of which 28 are believed to Ebola and 21 are confirmed by the virus] have occurred in the region of Boende, northwest of the country, where poor road communication has made contagion outside that region have been impossible. The last case was the October 4, "explains Benoit Van Maele, international consultant Save the Children in the country and one of those attending the African Forum for Universal Health Coverage, which was held in Madrid from 27 to 29 October .
The purpose of this meeting, which was attended by thirty African experts, organized and promoted by WHO and Anesvad, is to promote an international network to strengthen and fund public health systems in Africa, whose weakness is the real cause of the spread of epidemics like malaria and Ebola, which has already caused nearly 5,000 casualties and over 13,000 cases, according to the latest data from the World Health Organization (WHO) last October 29. The meeting was held at full health crisis in some countries in West Africa, which has revealed the need to address the first level health, preventive. This must be done before, he said, that the later stages, as surgical, which is much more expensive and traumatic. "The universal health coverage is a goal that all countries should move, be covering more of the population, reducing health copayments or by offering more services," stressed Liliana Marcos, advisor in the department of finance and governance health system WHO.
The Madrid is not the first meeting held to pool these objectives. The anteroom was held in Addis Ababa (Ethiopia) where Management Sciences for Health (MSH its acronym in English), with support from WHO, organized a workshop in July 2014 to work on Universal Health Coverage and financing health in Africa. The growing interest in this problem is motivated by the negotiations for the post-2015 framework, ie for subsequent meeting the Millennium Development Goals, for those who are already working stage, although it is a struggle extensive tour. "African states committed in 2001 in the Abuja Declaration to allocate 15% of their national budgets to health care. Africa is a continent of more than 50 states with an array, also sanitary level. Depends on each comply or not. What is important is that the money allocated to health will depend on the budget pie: If the cake is zero for 15% of the pie allocated to health is zero, "says Liliana Marcos.more

    
The city of a thousand dead licking wounds
    
The next frontier of Ebola
    
The strategist who stopped Ebola in Nigeria
    
So exceeded outbreaks of Ebola in Senegal and Nigeria
    
Elwa 3: This is the largest treatment center in Africa
"You have to define better strategy in DRC, as despite committing to the agreement in Abuja to allocate 15% of the budget for Health, the State meets only 5%," says Blandine Aveledi, counselor Health and Nutrition of Save the Children in the African country. The doctor, also attending the forum, said that the health system is based on payment for health services. And only certain groups such as children under five and pregnant women as well as employees of private companies, receive free treatment or have private insurance that covers it. "We would like to reach the figures of the Millennium Goals and help reduce natal mortality with the help of the creation of this new network, it will increase the budget to 10%," explains Aveledi.
Sara Thomson, head of the health department of WHO in Barcelona, ​​designated as essential starting point the need to evaluate the effectiveness of health coverage. In his opinion, could be done with indicators such as diabetes treatment or vaccination of the 15 countries that have committed to implement this African network [Liberia, Cameroon, Nigeria, Mali, Burkina Faso, Senegal, Ghana, Cote Ivoire, Sierra Leone, Kenya, Ethiopia, Zimbabwe, Zambia, Malawi and Uganda]. "Of course, you have to put in context the situation in each country and diagnose if your system is underperforming," Thomson punctuated by videoconference to those attending the meeting.
The leaders of the African network are aware of the differences and peculiarities health of each country. Democratic Republic of Congo, for example, is a country of 17 million people with nine million budget. In addition to the armed conflict that spans the country, less than 9% of citizens have access to electricity, and of them, much only have it for a limited time in the day due to frequent blackouts. "The indicators are on par with Somalia or Haiti after the earthquake that devastated the island. Although the Democratic Republic of Congo is one of the richest countries in natural resources and the second, after Brazil, in arable land, is also to tail in agricultural development "contextualizes Van Maele. It also states that the lack of electricity obliged to use solar panels to power the engine of many of refrigerators in health centers that remain, inter alia, vaccines. Otherwise, in a power outage may become unusable.December 12: World Day for Universal Health Coverage
The African Forum for Universal Health Coverage culminated with the commitment of 15 countries for the implementation of an International Network for Universal Health Coverage: Liberia, Cameroon, Nigeria, Mali, Burkina Faso, Senegal, Ghana, Ivory Coast, Sierra Leone, Kenya, Ethiopia, Zimbabwe, Zambia, Malawi and Uganda have agreed to form and implement effectively the network. In addition, the World Health Organization announced the conclusion of the first World Day to demand health care for all people. It will be held on December 12, coinciding with the anniversary of the UN resolution urging the achievement of universal health coverage.
The situation in Ghana is somewhat less stifling, as the country embarked on a reform of health financing in the late nineties, but equally deficient. The health service covering, in 2013, demand for nine million people, 35% of the total population (26 million). It is a very low level of coverage, according to a WHO study. "People can die because they lack access to the most basic health coverage," Hor Sidua judgment, one of the leaders of the campaign for universal access to health UAHC driven organization (its acronym in English) in Ghana . For this activist, Ebola is a joint problem throughout Africa, in which each country has affected cases or not, must engage with greater control of their borders and more detailed analysis. Sidua is aware, however, of the limitations of resources from other nearby countries. In fact, Ghana became last August at the UN logistics base to fight Ebola in neighboring countries.
The last country to join the list of people affected by Ebola has been Mali, where last week passed the first victim of this disease, a two year old girl traveling with her grandmother. In this African region, Nigeria and Senegal, however, have already been declared officially free of the virus. "Only 2.5% of Mali's population has access to healthcare," says Saleck Ould Dah, counselor and director of campaigns International Save the Children in the country. Ould Dah think that the big problem of Mali is not enough trained and equipped to deal with an epidemic like this. But even for the day. "Personal Foul doctor, despite good training received our health. This occurs by the lack of budgetary support from the Government, "says the sociologist, who believes that universal health care is a fundamental political issues. In the same vein believes Liliana Marcos, WHO, which sees a need for a strong and courageous covenant of civil society and organizations. "From Finland to Sierra Leone everyone can achieve universality. It should be clear that it is not a technical problem, but political: it is defined as a covenant of social model and these will need to take policy decisions that are bold and involving many sectors to do so in a constructive way and be prepared to participate in these debates that are so complex. "


 エボラを越えてアフリカ健康問題
流行の広がり原因は、公衆衛生システム弱点である
マドリードで開催されたフォーラムでは、それらを強化する方法を研究するWHOとAnesvad

    アフリカのフォトギャラリー弱い保健制度

18時06分CET - ベレン·エルナンデスマドリード2014年11月7日


 逆説的に、インフラの欠如はエボラはDRCのような国で、より広がっていないことを意味している:「すべての症例は28がエボラにあると考えられ、21であるそのうちの[67人の容疑者、49人が死亡、ウイルスによって確認] Boendeの領域で発生した、貧しい道路通信がその領域外に伝染してきた国の北西部は不可能であった。最後のケースは、10月4日だった、「ブノワヴァンMaele、国際コンサルタントの保存は、国の子どもたちを説明し、27〜29月からマドリードで開催されたユニバーサル健康カバレッジ、アフリカフォーラムに出席者の1
30アフリカの専門家が参加したこの会議の目的、WHOとAnesvadが主催し、推進は、アフリカの公衆保健システムを強化し、資金を提供する国際的なネットワークを促進することで、その弱点であるすでに世界保健機関(WHO)の最新データの最後の10月29日によると、約5,000の死傷者と13,000以上の症例を引き起こしているマラリアやエボラのような伝染病の蔓延の本当の原因、。会議は、最初のレベルの健康に対処する必要性を明らかにした西アフリカの一部の国で完全な健康危機、で予防が開催されました。これは、彼によると、前に行われなければならないことをはるかに高価と外傷性であるような外科後の段階、、。 「ユニバーサル健康保険は、すべての国が健康自己負担を減らす以上のサービスを提供することにより、人口の多くをカバーすることが、移動する必要があることを目標である、「リリアナマルコス、金融の部門の顧問とガバナンスを強調した医療制度WHO。
マドリードは、これらの目的をプールする開催された第1回会議ではありません。健康のための経営学(MSH英語での頭字語)は、WHOからの支援を受けて、ユニバーサル健康カバレッジと資金調達上で動作するように2014年7月にワークショップを開催しどこ控室は、アディスアベバ(エチオピア)で開催されましたアフリカの健康。この問題への関心の高まりは、それが闘争広範囲ツアーですが、すでにステージに働いている人のために、その後の会議のために、ミレニアム開発目標、すなわちポスト2015枠組み、交渉によって動機づけされている。 「アフリカ諸国は、医療に彼らの国家予算の15%を割り当てることアブジャ宣言で、2001年にコミット。アフリカは、配列、また衛生的なレベルで50以上の州の大陸である。各遵守どうかによって異なります。重要なことは、健康に割り当てられたお金は予算のパイに依存することです。健康に割り当てられたパイの15%がゼロであるためにケーキがゼロの場合は、「リリアナマルコス氏は述べています。もっと

    
千死ん舐める創傷の都市
    
エボラの次のフロンティア
    
ナイジェリアでエボラを止め戦略家
    
だから、セネガル、ナイジェリアでエボラの発生を超えた
    
Elwa 3:これはアフリカ最大の治療センターです
Blandine Aveledi、カウンセラーが言う「健康のための予算の15%を割り当てるためのアブジャで合意にコミットするにもかかわらず、国家はわずか5%を満たしているとして、あなたは、DRCでより良い戦略を定義する必要があり "健康と保存の栄養アフリカの国の子供たち。医師は、また、フォーラムに出席し、保健システムは保健サービスの支払いに基づいていることを述べた。そして、そのような5歳未満の子どもや妊婦など民間企業の従業員としてだけ特定のグループは、無料で治療を受けるか、それをカバーして民間の保険に加入している。 "我々は、ミレニアム目標の数値に達すると、それが10%に予算を増加します。この新しいネットワークの構築の助けを借りて、出生、死亡率を減らすのに役立ちたい」Avelediは説明しています。
サラトムソン、バルセロナでWHOの健康部門の責任者は、本質的な出発点として健康保険の有効性を評価する必要性を指定された。彼の意見では、そのような[リベリア、カメルーン、ナイジェリア、マリ、ブルキナファソ、セネガル、ガーナ、コートジボワール、このアフリカのネットワークを実装するためにコミットしている15カ国の糖尿病治療や予防接種などの指標で行うことができたコー​​トジボワール、シエラレオネ、ケニア、エチオピア、ジンバブエ、ザンビア、マラウイ、ウガンダ]。トムソンは、会議に出席者にビデオ会議で中断」もちろん、あなたは、コンテキスト内で各国の状況を入れて、あなたのシステムが不採算である場合に診断することがあります」。
アフリカのネットワークの指導者たちは、それぞれの国の違いや特殊性の健康を認識している。コンゴ民主共和国では、例えば、900万予算17万人の国である。国にまたがる武力紛争に加えて、市民の9%未満では電気へのアクセスを持って、そのうちの、非常にだけ頻繁に停電に起因する日の限られた時間のためにそれを持っている。 「指標は、島を荒廃させ、地震後にソマリアやハイチと同等である。コンゴ民主共和国は天然資源で最も裕福な国の一つであり、第二には、ブラジルの後、耕地で、「農業開発に尾することでもあるが、ヴァンMaeleをcontextualizes。また、電力の不足が残る医療センターでは、冷蔵庫、とりわけ、ワクチンの多くのエンジンに動力を供給するために太陽電池パネルを使用する義務があることを述べている。それ以外の場合は、停電で使用できなくなることがあります。12月12日:ユニバーサル健康カバレッジのための世界デー
ユニバーサル健康カバレッジのための国際ネットワークの実施のための15カ国のコミットメントで頂点に達したユニバーサル健康カバレッジアフリカフォーラム:リベリア、カメルーン、ナイジェリア、マリ、ブルキナファソ、セネガル、ガーナ、コートジボワール、シエラレオネ、ケニア、エチオピア、ジンバブエ、ザンビア、マラウイ、ウガンダでは、ネットワークを形成し、効果的に実施することに合意しました。また、世界保健機関は、すべての人々のためのヘルスケアを要求する最初の世界デーの結論を発表しました。それは普遍的な健康保険の達成を促す国連決議の記念日と一致、12月12日に開催されます。
国は90年代後半に健康資金調達の改革に乗り出したが、同様欠損としてガーナの状況は、やや少ない息苦しいです。保健サービスのカバー、2013年には9万人、総人口(26万円)の35%を要求。これは、WHOの調査によると、報道の非常に低いレベルである。ホルSidua判断、ガーナ保健UAHC駆動組織へのユニバーサルアクセス(英語での頭字語)のキャンペーンの指導者の一人 "彼らは、最も基本的な健康保険へのアクセスを欠いているため人々は死ぬことができる」 この活動家のために、エボラは、アフリカ全体での共同の問題である、それぞれの国が例に影響を与えたか、いないで、国境をより細かく制御し、より詳細な分析に従事しなければならない。 Siduaは他の近くの国からのリソースの制限のため、しかし、認識している。実際には、ガーナは近隣諸国でエボラと戦うために国連の物流基地で最後の8月になりました。
エボラの影響を受ける人のリストに参加する最後の国は先週、この病気の最初の犠牲者を合格マリ、、彼女の祖母と一緒に旅行2歳の女の子をされている。このアフリカ地域では、ナイジェリア、セネガルは、しかし、すでにウイルスの無料公式に宣言されている。 「マリの人口のわずか2.5%が医療へのアクセスを持って、「Saleckウルドダー、キャンペーンの国際保存国の子どもたちのカウンセラーとディレクターは述べています。ウルドダーは、マリの大きな問題は、訓練を受けたと、このような流行に対処するために装備は十分ではないと思われる。しかし、たとえ一日のために。 「パーソナルファウル医師は、良いトレーニングにもかかわらず、私たちの健康を受け取った。これは、政府からの財政支援の不足によって発生する、「普遍的なヘルスケアは、根本的な政治問題であると考えている社会学者は言う。同じ静脈では、市民社会や組織の強く、勇敢な契約の必要性を見て、リリアナマルコスを、と考えています。 「フィンランドからシエラレオネに誰もが普遍性を達成することができます。それは技術的な問題ではないことは明らかであるが、政治的であるべきである:それは社会モデルの契約として定義され、これらは大胆である政策決定をする必要があると建設的な方法でこれを行うには多くのセクターが関与して調製することが非常に複雑で、これらの議論に参加する。」


 Die gesundheitlichen Probleme, von Afrika, über den Ebola
Die Ursache für die Ausbreitung von Epidemien ist die Schwäche der öffentlichen Gesundheitssysteme
WHO und Anesvad ein Forum in Madrid zu untersuchen, wie um sie zu stärken

     FOTOS Die schwache Gesundheitssysteme in Afrika

Belén Hernández Madrid 7 NOV 2014 - 18.06 CET


 Paradoxerweise ist die fehlende Infrastruktur hat dazu geführt, dass Ebola hat nicht mehr in einem Land wie der Demokratischen Republik Kongo zu verbreiten: "Alle Fälle [67 Verdächtige, 49 Tote, davon 28 an Ebola 21 geglaubt und sind durch das Virus bestätigt] haben in der Region Boende aufgetreten, Nordwesten des Landes, in dem schlechten Straßen Kommunikation Ansteckung außerhalb dieser Region gemacht haben, nicht möglich gewesen. Der letzte Fall war der 4. Oktober ", erklärt Benoit Van Maele, internationaler Berater Save the Children in dem Land, und einer von denen, die Teilnahme an der afrikanischen Forum für universellen Krankenversicherung, die in Madrid vom 27. bis 29. Oktober wurde .
Der Zweck dieses Treffens, das von dreißig afrikanischen Experten, organisiert und von der WHO und Anesvad gefördert besucht wurde, ist es, ein internationales Netzwerk zu stärken und zu finanzieren, die öffentlichen Gesundheitssysteme in Afrika, deren Schwäche ist die Förderung eigentliche Ursache der Ausbreitung von Epidemien wie Malaria und Ebola, das bereits fast 5.000 Todesopfer und mehr als 13.000 Fällen verursacht hat, nach den neuesten Angaben der Weltgesundheitsorganisation (WHO) im Oktober letzten Jahres. 29 Die Sitzung wird um volle Gesundheitskrise in einigen Ländern in Westafrika, die die Notwendigkeit, die erste Stufe der Gesundheit anzugehen, vorbeugende offenbart hat, statt. Dies muss vor getan werden, sagte er, dass die späteren Phasen, wie chirurgische, die viel teurer und traumatisch ist. "Das allgemeine Krankenversicherungs ist ein Ziel, dass alle Länder zu bewegen, werden die mehr der Bevölkerung, Senkung der Gesundheits Zuzahlungen oder indem sie mehr Dienstleistungen", betonte Liliana Marcos, Berater in der Abteilung für Finanzen und Verwaltung Gesundheitswesen WHO.
Das Madrid ist nicht das erste Treffen statt, um diese Ziele zu bündeln. Der Vorraum wurde in Addis Abeba (Äthiopien), wo Management Sciences for Health (MSH seine Abkürzung in Englisch), mit Unterstützung der WHO, einen Workshop im Juli 2014 bis zu universellen Krankenversicherung und Finanzierung arbeiten gehalten Gesundheit in Afrika. Das wachsende Interesse an dieser Aufgabe wird durch die Verhandlungen über die Zeit nach 2015 Rahmen, dh bei der nächsten Sitzungen die Millenniums-Entwicklungsziele, für diejenigen, die bereits im Berufsstadium sind motiviert, aber es ist ein Kampf, ausgedehnte Tour. "Afrikanischer Staaten im Jahr 2001 in der Erklärung von Abuja verpflichtet, 15% ihrer Staatshaushalte zu Gesundheitsversorgung bereitzustellen. Afrika ist ein Kontinent von mehr als 50 Staaten mit einer Reihe, auch Sanitär Ebene. Hängt davon ab, jeden zu erfüllen oder nicht. Wichtig ist, dass das Geld für die Gesundheit zugeordnet wird auf den Haushalt Kuchen ab: Wenn der Kuchen ist Null für 15% vom Kuchen für die Gesundheit zuge Null ist ", sagt Liliana Marcos.mehr

    
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"Sie müssen bessere Strategie in der Demokratischen Republik Kongo zu definieren, wie trotz Begehung der Vereinbarung in Abuja zu 15% des Budgets für Gesundheit zuzuweisen, erfüllt der Staat nur 5%", sagt Blandine Aveledi, Berater Gesundheit und Ernährung von Save the Children in dem afrikanischen Land. Der Arzt, auch die Teilnahme an der Forum, sagte, dass das Gesundheitssystem basiert auf Deckung von Gesundheitskosten beruht. Und nur bestimmte Gruppen wie Kinder unter fünf Jahren und schwangere Frauen sowie Mitarbeiter von Privatunternehmen, erhalten eine kostenlose Behandlung oder privaten Versicherungen, die sie sich bezieht. "Wir möchten die Zahlen der Millenniumsziele zu erreichen und dazu beitragen, natale Sterblichkeit mit Hilfe der Schaffung dieses neuen Netzwerks, wird das Budget auf 10% zu erhöhen", erklärt Aveledi.
Sara Thomson, Leiter der Abteilung Gesundheit der WHO in Barcelona, ​​als wesentliche Ausgangspunkt bezeichnet die Notwendigkeit, die Wirksamkeit der Krankenversicherung zu bewerten. Seiner Meinung nach könnte mit Indikatoren wie Diabetes-Behandlung oder Impfung der 15 Länder, die sich verpflichtet haben, diese afrikanische Netzwerk zu implementieren [Liberia, Kamerun, Nigeria, Mali, Burkina Faso, Senegal, Ghana, Cote erfolgen Ivoire, Sierra Leone, Kenia, Äthiopien, Simbabwe, Sambia, Malawi und Uganda]. "Natürlich müssen Sie im Rahmen der einzelnen Länder gesetzt, die Situation und zu diagnostizieren, wenn Ihr System ist unterdurchschnittlich," Thomson per Videokonferenz durchbrochen, um die Teilnahme an der Sitzung.
Die Staats- und Regierungschefs der Afrikanischen Netzwerks sind sich der Unterschiede und Besonderheiten Gesundheit des jeweiligen Landes. Demokratische Republik Kongo, zum Beispiel, ist ein Land mit 17 Millionen Menschen mit neun Millionen Budget. Neben dem bewaffneten Konflikt, der das Land erstreckt, weniger als 9% der Bürger Zugang zu Elektrizität, und sie haben es viel nur für eine begrenzte Zeit in den Tag aufgrund der häufigen Stromausfälle. "Die Indikatoren sind auf Augenhöhe mit Somalia oder Haiti nach dem Erdbeben, das die Insel verwüstet. Obwohl die Demokratische Republik Kongo ist eines der reichsten Länder der natürlichen Ressourcen und der zweiten, nach Brasilien, in Ackerland, ist ebenfalls bis zum Schwanz in die Entwicklung der Landwirtschaft "kontextualisiert Van Maele. Weiter heißt es, dass der Mangel an Elektrizität verpflichtet, Solarzellen verwenden, um den Motor für viele von Kühlschränken in Gesundheitszentren, die bleiben, unter anderem Impfstoffen zu versorgen. Andernfalls wird in einem Stromausfall kann unbrauchbar werden.12. Dezember: Internationaler Tag für universellen Krankenversicherung
Die Afrikanische Forum für universellen Krankenversicherung mit dem Engagement von 15 Ländern für die Umsetzung eines internationalen Netzwerks für universellen Krankenversicherung gipfelte: Liberia, Kamerun, Nigeria, Mali, Burkina Faso, Senegal, Ghana, Elfenbeinküste, Sierra Leone, Kenia, Äthiopien, Simbabwe, Sambia, Malawi und Uganda haben vereinbart, zu bilden und wirksame Umsetzung des Netzwerks. Darüber hinaus kündigte die Weltgesundheitsorganisation den Abschluss des ersten Welttages zur Gesundheitsversorgung für alle Menschen fordern. Es wird am 12. Dezember stattfinden, zeitgleich mit dem Jahrestag der UN-Resolution drängt die Erreichung der universellen Krankenversicherung.
Die Situation in Ghana ist etwas weniger stickig, da das Land begab sich auf eine Reform der Gesundheitsfinanzierung in den späten neunziger Jahren, aber ebenso mangelhaft. Das Gesundheitswesen Belag, im Jahr 2013 war die Nachfrage nach neun Millionen Menschen, 35% der Gesamtbevölkerung (26 Millionen Euro). Es ist eine sehr geringe Reichweite, laut einer WHO-Studie. "Die Menschen können sterben, weil sie keinen Zugang zu den grundlegenden Krankenversicherung," Hor Sidua Urteil, einer der Führer der Kampagne für den universellen Zugang zur Gesundheits UAHC orientierte Organisation (seine Abkürzung in Englisch) in Ghana . Aus diesem Aktivist, ist Ebola ein gemeinsames Problem in Afrika, in dem jedes Land hat Fälle betroffen oder nicht, muss eine bessere Kontrolle ihrer Grenzen und detailliertere Analyse zu engagieren. Sidua ist sich jedoch bewusst, der die Grenzen der Ressourcen von anderen nahe gelegenen Ländern. Tatsächlich wurde Ghana im August letzten Jahres auf der UN-Logistikstandort zu Ebola in den Nachbarländern zu bekämpfen.
Das letzte Land, um die Liste der Menschen, die von Ebola betroffen beizutreten ist Mali, wo in der vergangenen Woche hat die erste Opfer dieser Krankheit, ein zwei Jahre altes Mädchen reist mit ihrer Großmutter. In dieser Region Afrika, Nigeria und Senegal, aber bereits amtlich frei von dem Virus erklärt. "Nur 2,5% der malischen Bevölkerung hat Zugang zur Gesundheitsversorgung", sagt Saleck Ould Dah, Berater und Direktor der Kampagnen Internationale Save the Children im Land. Ould Dah denken, dass das große Problem von Mali ist nicht genug ausgebildet und ausgerüstet, um mit einer Epidemie, wie damit umzugehen. Aber selbst für den Tag. "Personal Foul Arzt erhielt trotz guter Schulung unsere Gesundheit. Dies geschieht durch das Fehlen von Haushaltshilfe von der Regierung ", sagt der Soziologe, der glaubt, dass eine allgemeine Gesundheitsversorgung ist eine grundlegende politische Fragen. In die gleiche Richtung glaubt Liliana Marcos, WHO, die einen Bedarf an einer starken und mutigen Bund der Zivilgesellschaft und Organisationen sieht. "Von Finnland bis Sierra Leone jeder Universalität zu erreichen. Es sollte klar sein, dass es nicht um ein technisches Problem, aber politisch sein: es wird als ein Bund der Sozialmodell definiert und diese benötigen, um politische Entscheidungen, die mutig und mit vielen Bereichen, um so in einer konstruktiven Weise zu tun und bereit sind zu nehmen um in diesen Debatten, die so komplex sind, zu beteiligen. "...

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